Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Finnlines połączy Świnoujście i Malmö

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-04-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Finnlines połączy Świnoujście i Malmö
fot. kallerna (Wikimedia Commons) / lic. CC BY-SA 4.0
Kolejny operator rozpocznie obsługę regularnych połączeń promowych pomiędzy Polską a Szwecją z portu morskiego w Świnoujściu. Codzienne rejsy w obie strony w relacji do Malmö od 10 kwietnia uruchomi Finnlines, który będzie tym samym piątym armatorem obecnym w świnoujskim terminalu promowym. To długo oczekiwane połączenie, które zapewni pasażerom zmotoryzowanym wygodny dojazd do południowo-zachodniej części Szwecji oraz Kopenhagi.

Terminal promowy w Świnoujściu, który niedawno przeszedł modernizację i rozbudowę, jest najbardziej ruchliwym spośród wszystkich terminali promowych w Polsce. Już dziś każdego tygodnia zawija tu aż 77 promów, tymczasem do Gdyni już tylko 21 razy w tygodniu, zaś do Gdańska – zaledwie 6. W Świnoujściu relacje promowe do Szwecji obsługuje aż czterech armatorów – Euroafrica Linie Żeglugowe i Polska Żegluga Morska (operatorem ich promów jest Unity Line, spółka zależna drugiego z uprzednio wymienionych), Polska Żegluga Bałtycka (prowadzi działalność pod marką Polferries) oraz niemiecki TT-Line. Realizują oni połączenia do Trelleborga i Ystad, położonych na przylądku Skania.

Już wkrótce w Świnoujściu pojawi się piąty armator obsługujący regularne połączenia promowe. Finnlines, o którym mowa, od 10 kwietnia uruchomi codzienne rejsy w obie strony w relacji do Malmö. Prom będzie wyruszać z Malmö o 10:15, by dotrzeć do Świnoujścia o 19:00. W przeciwnym kierunku rejs rozpocznie się o 21:30, by zakończyć się zawinięciem do miejsca docelowego o 6:30. W przypadku rejsów nocnych obowiązkowa będzie rezerwacja kabiny (w przypadku pasażerów podróżujących samotnie możliwe będzie zarezerwowanie łóżka w kabinie wieloosobowej). Możliwy będzie także przewóz zwierząt, jednak w tym przypadku rezerwacja będzie obowiązkowa zarówno w przypadku rejsów nocnych, jak i dziennych.

Nowe połączenie może być atrakcyjne dla pasażerów zmotoryzowanych, chcących dotrzeć do miast i innych miejscowości na zachodnim wybrzeżu Szwecji, a także do Kopenhagi, która jest połączona z Malmö mostem nad cieśniną Sund. Relacja może także służyć podróżnym zmierzającym z Polski do Norwegii. Z Malmö do Oslo można dojechać samochodem w ok. 6 godzin. Przejazd samochodem do Göteborga zajmuje natomiast ok. 3 godziny. Co ciekawe, relację Świnoujście – Malmö w latach 1997-2000 obsługiwał szybki prom HSC Boomerang, pływający w barwach Polferries. Czas podróży wynosił zaledwie 4 godziny i 15 minut.

Relacja Finnlines będzie natomiast obsługiwana przez klasyczny prom Finnfellow, który dotychczas kursował na trasie z Malmö do Travemünde w Niemczech. Pływająca pod szwedzką banderą jednostka typu Ro-Pax mieści 440 pasażerów, do których dyspozycji pozostaje ponad 180 kabin, a także bufet, bar, sklep, strefa zabaw dla dzieci, a nawet sauna. Została zbudowana w 2000 roku. Jej długość wynosi nieco ponad 188 metrów, zaś maksymalne zanurzenie – 6,3 metra. Fiński armator, wchodzący w skład włoskiej grupy kapitałowej Grimaldi Group, jest już obecny w Polsce. Uruchamia regularne połączenia statkami typu Ro-Ro pomiędzy Gdynią a Hanko w Finlandii.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Trwa rozbudowa nabrzeży w Szczecinie [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Trwa rozbudowa nabrzeży w Szczecinie [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 03 kwietnia 2024

Porty Szczecin i Świnoujście: Zarząd w komplecie

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Zarząd w komplecie

Mikołaj Kobryński 28 marca 2024

Ważny przetarg dla głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Porty Szczecin i Świnoujście: Zarząd w komplecie

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Zarząd w komplecie

Mikołaj Kobryński 28 marca 2024

Mirosław Czapiewski w zarządzie Portu Gdynia

Biznes i przemysł

Mirosław Czapiewski w zarządzie Portu Gdynia

Mikołaj Kobryński 21 marca 2024

Piotr Redmerski wraca do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej

Biznes i przemysł

Piotr Redmerski wraca do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej

Mikołaj Kobryński 18 marca 2024

Pozostałe z wątku:

Trwa rozbudowa nabrzeży w Szczecinie [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Trwa rozbudowa nabrzeży w Szczecinie [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 03 kwietnia 2024

Porty Szczecin i Świnoujście: Zarząd w komplecie

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Zarząd w komplecie

Mikołaj Kobryński 28 marca 2024

Ważny przetarg dla głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Porty Szczecin i Świnoujście: Zarząd w komplecie

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Zarząd w komplecie

Mikołaj Kobryński 28 marca 2024

Mirosław Czapiewski w zarządzie Portu Gdynia

Biznes i przemysł

Mirosław Czapiewski w zarządzie Portu Gdynia

Mikołaj Kobryński 21 marca 2024

Piotr Redmerski wraca do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej

Biznes i przemysł

Piotr Redmerski wraca do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej

Mikołaj Kobryński 18 marca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5